Rozé Fröccs Fesztivál és Papuk túra. 2014.07.19-20.
Jul 21, 2014Public
Photo: Újpetrei pihenő.
Photo: Kilátó - Villány
Photo: Komlói küldöttség
Photo: Kötelező öltözet
Photo: Kangoo-sokk
Photo: Rajtra várva
Photo:
Photo: Spinfizz, azaz emberi mosógép.
Photo: Papuk túrára: csúcssüti helyett tó süti.
A blogra nem került fel, de itt a Papuk túra beszámolója: Vasárnap 5:30-as ébresztő és összeszedelőzködés után elindultunk meghódítani többek közt Ruzica várát. Drávaszabolcsi határátkelő után negyed 8-kor találkoztunk a 28 fős csapattal.
A túra W. Róbert szervezésében és vezetésével ment Međa-nyereg (600m, kilátó) - Péter-hegy
(Petrov vrh 700m)- Szent Miklós kolostor - Raholca (Orahovica, Duzluk mesterséges tava (250m) -Raholca-(Ružica)vára, kilátó - Óvár (Stari grad) - Kapavac (790m, kilátó) - Međa-nyereg útvonalon.
Végül 21 km volt a táv, 750 m-es szinttel (le is, fel is). Sok meredek lejtő és emelkedő nehezítette az
utunkat, itt-ott patakon keltünk át, jó túracipőre és túrabotra nagy szükség volt, megfelelő kondícióról
nem is beszélve. A nagy meleg az erdőben elviselhetőbb volt, de az aszfaltos útra kiérve már nagyon vártuk, hogy végre a tóhoz érjünk és felfrissüljünk. A strandon rengetegen voltak, két órát pihentünk és fürödtünk. A víz hideg volt (22 oC), de ez kellett is a lábaknak. Fürdőzés után indultunk neki az újabb  emelkedőnek, amely Ruzica várához vezetett. A kilátás innen is nagyon szép volt, kicsit fújt a szél, ami nagyon kellett. Innen mentünk tovább az Óvárhoz, azonban ide csak a legkitartóbbak mentek fel. Levezetésnek még fél óra gyaloglás volt a kocsikhoz. Nagyon elfáradtunk a végére, de megérte, mert szép helyeken jártunk. Nehézsége és szépsége miatt nekünk ez a túra is emlékezetes marad.
B. Zoli komlói „sorstársunk” mindkét programra eljött és nem bánta meg. A Papuk hegységgel most ismerkedett először, de nem utoljára.  :)
Photo: Szt. Miklós kolostor
Photo: Kilátás az egyik kanyarban.